(Břeclav, 15. prosince 2022) Zvednout děti a mládež z pohovek a přivést je ke sportu. To jsou základní cíle nedávno spuštěného projektu FOSFA Sport. K jejich naplňování má přispět web informující o činnosti sportovních klubů z Břeclavi a okolí zapojených do projektu a přinášející inspirativní příběhy úspěšných sportovců i zatím méně známých osobností spojených se sportem v tomto jihomoravském regionu. Podpůrnou roli hraje široká škála sociálních sítí a také připravovaná série sportovních i společenských eventů. Projekt staví na hodnotách shrnutých do motta „Být nejlepším“.
Nedostatek pohybu, špatné stravovací návyky a mocná přitažlivost online prostředí – to jsou hlavní rizikové faktory, které vedou k negativním jevům, jichž jsme u dětí v posledních letech svědky. Podle údajů Světové zdravotnické organizace z roku 2016 mělo více než 27 % dětí v České republice nadváhu, bezmála 10 % pak bylo obézních. A období covidové pandemie, kdy se vyučování i většina dalších aktivit přesunuly do online světa, tyto statistiky zcela určitě nevylepšilo. Zároveň přibývá dětí, na kterých se negativně projevuje nedostatek sociálního kontaktu. Z jejich životů se vytrácí motivace, přibývá naopak psychických problémů včetně depresí. O tom, jakou službu jim tato „výbava“ poskytuje v dospělosti a jak ovlivňuje jejich profesní dráhu, netřeba spekulovat.
Ve snaze přispět k rozvoji sportu přistoupila břeclavská společnost FOSFA již před osmi lety k finanční podpoře vybraných sportovních klubů v Břeclavi a okolí, před třemi lety se pak stala generálním partnerem Českého olympijského týmu. Vědoma si své společenské odpovědnosti nyní přichází s projektem FOSFA Sport, který dosavadní aktivity firmy na poli podpory sportu zastřešuje a povyšuje na novou úroveň. „Jako někdejší vrcholový sportovec si sám velmi dobře uvědomuji, že pohyb prospívá nejen tělu, ale osobnosti jako takové. Kromě toho, že podporuje odolnost, učí děti respektu a úctě. Zároveň rozvíjí spolupráci, disciplínu a důvěru, což se pozitivně promítá do života i mimo sportoviště,“ říká generální ředitel společnosti FOSFA Ing. Ivan Baťka. „Z dlouhodobého pohledu chceme přispět k přípravě dnešních dětí na budoucnost. Budeme rádi, když jim naše podpora pomůže najít cestu k úspěchu a výjimečnosti nejen na hřišti, ale i v životě,“ dodává. Tato filozofie firmy se odráží i v mottu FOSFA Sport: „Být nejlepším“. Ambicí projektu přitom není vychovávat budoucí olympijské vítěze, ale děti, které se budou umět poprat s překážkami a budou mít touhu překonávat samy sebe.
Do projektu je nyní prostřednictvím svých dětských a mládežnických aktivit zapojeno sedm sportovních klubů: FOSFA MSK Břeclav (fotbal), FOSFA Lokomotiva Břeclav (volejbal), HC Lvi Břeclav (hokej), FOSFA Boxing Club Břeclav, Soukromá škola bojového umění (judo), FOSFA Klub stolního tenisu LVA, nejnovějším přírůstkem je pak atletický oddíl TJ Lokomotiva Břeclav. Celkem sdružují asi 1460 členů v kategoriích od přípravky po juniory.
Jádrem projektu bude zpravodajský web www.fosfasport.cz. „Na těchto stránkách budeme pravidelně informovat o aktivitách všech klubů z ‚rodiny‘ FOSFA Sport. Návštěvníci zde vždy najdou rozpis blížících se zápasů a turnajů, výsledky již proběhlých soutěží, informace o trénincích či soustředěních i další aktuality z jednotlivých klubů a oddílů. Stejně tak ale také třeba výuková videa,“ říká manažer projektu Petr Manuel Ulrych a dodává: „A jelikož hlavním posláním projektu je inspirovat děti a mládež k pohybu a účasti na sportovních aktivitách, mohou se návštěvníci webu těšit třeba na rozhovory a podcasty se známými sportovci včetně olympioniků. Přinášet ale budeme i inspirativní příběhy našich dalších hrdinů.“ Těmito hrdiny jsou podle Ulrycha jak sportující děti, tak osobnosti z řad trenérů, úspěšných odchovanců participujících klubů, ale třeba i obětavých rodičů.
Na webové stránky je napojena celá škála sociálních síti projektu od Facebooku přes Instagram, LinkedIn, Youtube až po TikTok. A jelikož má projekt oslovit nejen děti, ale i jejich rodiče či prarodiče, bude pro každý z těchto komunikačních kanálů připravován unikátní obsah zpracovaný jazykem oslovujícím právě tu generaci, která jej primárně využívá. V příštích letech vznikne také série sportovních akcí šitých na míru jednotlivým klubům zapojeným do projektu. Ambicí autorů projektu FOSFA Sport je také navázat spolupráci se školami na Břeclavsku a přispět ke vzniku sportovních tříd.
………………………………………………………………….
Kontakt pro další informace:
Petr Manuel Ulrych
Tel. 602 160 517
…………………………………………………………………
O společnosti FOSFA
Fosfa je inovativní Life Science společnost, která byla založena v roce 1884. Celá skupina je největším zpracovatelem žlutého fosforu v Evropě, a jedním z nejvýznamnějších světových výrobců, který na bázi fosforu vyrábí esenciální přísady a funkční směsi pro potravinářské, farmaceutické a jiné sofistikované průmyslové aplikace. Fosfa také vyvíjí a vyrábí FeelEco, výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost.
Fosfa je v letech 2020-2024 generálním partnerem Českého olympijského týmu. Na podporu dětského a mládežnického sportu spustila v loňském roce projekt FOSFA Sport, který zastřešuje aktivity šesti sportovních klubů z Břeclavi a okolí.